vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 4, Typisch Harderwijk

De dag startte grauw, maar droog. Dus na 't ontbijt op de fietsen gestapt. De tocht was naar Harderwijk, om daar wat kringloopwinkels te bezoeken, en een kijkje op de vernieuwde boulevard te nemen. Martin wilde ook nog op zoek naar de zwanen, die een grote rol spelen in de TV serie: Typisch Harderwijk.

Eerst in Ermelo wat lekkere broodjes gehaald, ook maar gelijk opgegeten, daar we moesten schuilen voor de eerste bui. Via een mooie route door naar Harderwijk. Helaas op het terrein van ''s Heerenloo, de volgende bui, bij de kerk kunnen schuilen. Dwars door de nieuwbouw van Harderwijk, die erg doet denken aan Saendelft, maar dan met meer groen, kwamen we bij de 1e kringloopwinkel. Ik vermoed dat ik mijn kringloopgeluk gelijk vrijdag al heb gehad, er was niets leuks. Dwars door het oudere deel van de stad naar de nieuwe boulevard. Het was er echter uitgestorven, zelfs de 2 zwanen waren er niet. Bovendien was het grijs en koud, dus ook niet echt een moment om de helinoxen uit te vouwen. Dan maar via de laatste kringloopwinkel, waar ook niets leuks was, naar het bos, in de hoop dat we daar even rustig kunnen zitten. We zaten er inderdaad heerlijk, inclusief picknick tafel!

Tot Mart even naar buienradar keek, en wist te vertellen dat er over 15 minuten een bui zou komen van zeker 1 à 2 uur aan een stuk. Dus gas op de pedalen! Dwars over het Beekhuizerzand, wat er ook niet echt aantrekkelijk uit zag met zo'n dreigende lucht er boven. Gelukkig waren we al in het bos toen de bui begon. Regenkleding aan, en gewoon onverstoorbaar door fietsen, via de geplande route.

Natuurlijk, toen we de camping op fietsten werd het droog! Natte kleding in het schuurtje, fietsen aan de lader en aan een late lunch met gebakken eieren. Nog een klein buitje, en toen knapte het op. Ik ben nog naar het dorp gefietst voor een lekker toetje, en Mart even in ruststand. Weer thuis verse muntthee gedronken, dank je wel Bianca Toes! Daarna is Mart op de hei gaan wandelen, en ik heb het eten voorbereid.

We hebben heerlijk gegeten van de goulash, en het toetje was natuurlijk spectaculair! Zie de foto.

Voor morgen heb ik een route uitgezet naar Nijkerk. Mart zet 'm straks in de GPS, dus verdwalen met èn een kaart, èn een GPS, is onmogelijk. Hoop ik...

marja

gelukkig dat de meeste druppels ernaast vallen en jullie hebben evengoed nog gezellig de omgeving
kunnen bekijken. wat zullen jullie snel hebben gefietst.