vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 5 Nijkerk

Weliswaar geen stralende zon, maar het was wel droog, dus om 9.45 zaten we op de fiets. We besloten om de jassen in de fietstassen te doen, en alleen in een trui te rijden. Over de Drieërberg gingen we richting Nijkerk. Het zonnetje liet zich toch af en toe zien. Maar ook dreigende wolkenpartijen. De koffie weer op dezelfde plek als de vorige x gedronken, namelijk op een zandweg, waarvan we dachten dat hij doodlopend is. Inmiddels weten we beter. Maar slechts 1 voertuig kwam langs rijden, dus dat mag geen naam hebben. Op het laatste stukje naar Nijkerk voelden we wat spatten, gelukkig konden we schuilen bij de kringloopwinkel. Omdat we dat niet gratis wilden doen, heb ik 2 leuke zomerjurkjes gekocht. (Is dat nou geen goed excuus om iets aan te schaffen? )

Bij de bakker, waar we ooit nog eens de tandem hebben gestald, lekkere broodjes en speciale Nijkerkse beschuit gekocht, en bij de vleeschhouwerij er tegenover een stukje worst. Op naar een picknick plek! Die was onder de luifel van het gemeentehuis, vanwege een losbarstende bui. Er stond een prachtige stenen "bank", dus de lunch was best goed geslaagd, onder het toeziend oog van een ambtenaar, onder wiens raam wij zaten.

Via de kringloopwinkel van 's Heerenloo, waar Mart zoals gebruikelijk buiten blijft, rijden we met een mooie route naar Putten. We halen nog net de Plus, voor er weer een bui valt. Onder een afdakje kan Mart schuilen, terwijl ik wat boodschappen haal. O.a. heerlijke chocoladesoesjes! Als ik weer buiten kom is het droog, maar, zegt Mart, met een uurtje komt er echte regen!

Snel alles in de fietstassen, Mart doet de soesjes in die van hem, dus ik zal hem in de gaten houden! Midden in het bos drinken we staande even wat water, en proeven alvast een soesje! Dat hadden we nou net niet moeten doen, want bij het Speuldje begint het te regenen, allebei fullspeed richting Bosrand. Snel de fietstassen leeg, Mart zet de fietsen binnen, en kan nog net de keukendeur bereiken voor de bui echt losbarst! Dat was mazzel zeg.

Na een uurtje is het droog, en gaat Mart nog even richting Garderen. Helaas bleef het niet droog, dus hij kwam in regenpak weer terug. Maar met de nieuwe batterijtjes waar hij voor wegging.

Morgen laat het weer zich goed aanzien, we gaan naar IJs van Co, in Hoenderloo. En dat heet morgen hopelijk geen Waterloo!

PS. Net nog even naar de persconferentie geluisterd. Er gaat weer van alles open. Maar waarom nou nog steeds de bibliotheek niet???

Lucia

Ik geniet lekker van jullie story’s
Morgen wordt het echt mooi weer...dus maak maar weer goede plannen
Geniet ze

Cor

Mart zal morgen wel vroeg wakker zijn, want naar Ijs van Co is net een schoolreisje.

marja

heerlijk op de fiets van plek naar plek en uitstekende schuilplekjes om wat lekkers te nuttigen.
hoop dat het morgen wat beter wordt en ook droger blijft. wij mogen niet mopperen op dit moment
met het weer.
geniet lekker van de mooie omgeving daar en natuurlijk van al dat lekkers.