vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 6, ijs van Co

De dag begon met een strak blauwe lucht, nou ja, af en toe kwam er een wolkje voorbij. We besloten dan ook om op tijd op de fiets te stappen richting Hoenderloo. Uiteraard de regenkleding mee, want voor je het weet veranderd Hoenderloo in Waterloo! In trui op de fiets, jassen wel mee. We gingen prima, wel wat plassen op de fietspaden, dus de fietsen hebben nu weer de bekende Veluwse prutkleur!

Eerste stop was bij Rabbit Hill in het bos, we zaten er heerlijk, en ik stelde al voor, om het IJs van Co maar daar te laten bezorgen. Mart vond, dat we het zelf wel konden halen. Dus verder maar weer. In Hoenderloo eerst zonnebrand gehaald, daar ik dat vergeten had, en was toch echt wel nodig op de snoet. Bij Co aangekomen de stoeltjes uitgeklapt in het parkje, en een heerlijk ijsje met verse aardbeien genuttigd. Zonder slagroom, en door de aardbeien toch heel gezond!

Het eerste stukje van de terugweg ging langs dezelfde route als de heenweg, dat gaat nauwelijks anders, of je gaat erg omrijden. Bij het verlaten van het dorp liep de ketting van Mart zijn fiets. Gelukkig is hij daar handig in, dus dat was zo gepiept. Bij Kootwijk een leuk alternatief pad gekozen, en bij de zandverstuiving maar even aan de soep. Bij het parkeren van mijn fiets viel de accu uit! Shit zeg, wat nu? Eerst maar eten en de fiets even laten rusten. In het ergste geval moet ik terug naar Kootwijk lopen, en Mart naar de Bosrand om de auto te halen. We zaten gelukkig hooguit een km of wat van een berijdbare weg. Want fietsen zonder accu met een middenmotor is niet te doen. Na de soep deed de accu het weer, Mart vermoedde dat de bms in actie was gekomen wegens overbelasting van de accu. Wat een opluchting zeg! Enfin, we stapten op en vervolgden de weg naar huis. Verder ging het goed, nog 1 x sloeg hij even af, op een hele hobbelige weg.

Na 53 km waren we weer heelhuids thuis, zonder regen! Mart ging eens inspecteren wat er zou kunnen zijn met mijn fiets, hij kwam tot de conclusie dat de contactpunten erg vies zijn. (Hoe kan dat nou, zou je denken?) Ik fiets nooit door de prut! Mart is nu even naar de Gamma voor WD40. Dat schijnt alle problemen te verhelpen.

Het weer van morgen is bij ons een grens geval: ten noorden van ons mooi, ten zuiden van ons kan het regenen. Dus ik heb een route uitgezet richting noord!

PS: voor degenen die zich afvragen waarom dit jaar het log 4 x met vakantie heet: dat gaan we dit jaar doen! In juli 3 dagen Leersum, in september nog een week Bosrand, en in de herfstvakantie een midweek naar de Leemcule in Hattem. Sinds ik nog maar 2 dagen in de week werk, hebben we daar geld genoeg voor, oh pardon, ik bedoel natuurlijk tijd genoeg!

Lucia

Heerlijk effe genieten.... en natuurlijk 4 x
Tenslotte had je een super loonstrook verhoging toch???