vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 7, richting Epe

Vanmorgen, vanwege Hemelvaart, maar een echt hotelontbijt gemaakt. Inclusief zelf afgebakken croissantjes, wat dit x prima lukte, geen rookwolk te zien. We gingen dus wel-doorvoed al om half 10 de deur uit. Want de zon scheen volop, en de voorspelling was immers onder de lijn Amsterdam-Enschede in de middag regen. En toen ik die lijn gisteren denkbeeldig op de kaart trok, bleek Garderen daar precies รณp te liggen!

Het eerste stuk van de route was rustig, maar in de buurt van Elspeet begon het steeds drukker te worden. Tsja, mooi weer en een vrije dag, dat was te verwachten. Maar wij zijn drukte gewoon ontwend. Op de Elspeter heide hebben we koffie gedronken. Zonder koek, het ontbijt was royaal genoeg geweest. In Vierhouten was het ook druk, maar wat dieper het bos in, over een niet verhard fietspad, lieten we de mensenmassa's toch achter ons.

Bij Tongeren waren we zo'n beetje op ons noordelijkste stuk van de route beland, en gingen we weer de zuidkant op. Bij een schattig beekje hebben we ons fruit opgegeten, 2 appels en 2 peren, geschild en wel in een bakje gedaan, lekker makkelijk onderweg. Ter voorkoming van kleefhanden, ook 2 gebakvorkjes mee genomen! We keken uit op de boardwalk van www.landgoedtongeren.nl , pardon, dat heet in goed Nederlands vlonderpad natuurlijk. En verder maar weer, mijn accu hield zich na de behandeling met wd40 prima trouwens!

De route liep bij Elspeet een kilometer of wat over dezelfde weg als heen, maar daarna draaiden we de Molenweg op. Bij de molen, gesloten uiteraard, hebben we geluncht met cup a soup en brood, dat is bij ons de gebruikelijke lunch tijdens fietstochten. Lekker even wat hartigs. Met een leuk pad over een stukje hei, als alternatief, hoefden we niet al te lang langs de drukke weg naar Uddel te fietsen. Over de Koningsweg kwamen we weer op de Bosrand aan. Buiten op ons eigen terras een ijsje gegeten, een soort banana royale had ik gemaakt. Toen begon het wat te spatten, dus we zijn naar binnen gegaan. Het bleek echter niet echt een bui te worden, we konden daarna nog fijn een tijd buiten zitten, nu aan de andere kant van het Eethuis, want daar stond de zon op!

Wat een mooie, alweer laatste, dag van onze vakantie. Hij is voorbij gevlogen! Gelukkig maken we er morgen nog een fijne dag van, met een fietstocht naar Nunspeet. Eerst alles inpakken en schoonmaken, en dan op de fiets! Morgen krijgen jullie dus het laatste log van deze eerste vakantie van 2021!

marja

het was idd. heel lekker weer. goed om te fietsen en de mooie natuur te zien met natuurlijk de broodnodige brandstof voor de inwendige mens.