vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

De eerste dag

Na een goede nachtrust waren we om 9.37 klaar voor vertrek. Alles ingepakt, zo dachten wij! De poes mokkend in haar mand achter gelaten. Die is het er niet mee eens, dat wij haar alleen achter laten. Jammer dan, zij doet ook niet altijd wat wij willen!

De reis verliep weer vlotjes, door de polder, we wisten nu dat we afslag 5 moesten hebben bij Almere. Om 11 uur draaiden we de Bosrand op. We gingen ons even melden bij Ria, die zich uitputte in excuses, omdat het huisje nog niet klaar was. Nou, dat is toch geen enkel punt, officieel is de aankomsttijd na 14 uur. We hebben gewoon de auto geparkeerd, de fietsen gepakt, even van het toiletgebouw gebruik gemaakt en hoppa, richting Nunspeet.

We waren blij dat we handschoenen mee hadden. De zon scheen wel regelmatig, maar het was puur frissig!

Eenmaal op de fiets, kwam ik er achter dat ik kaart en kaartendrager vergeten was. Niet zo heel erg, de weg naar Nunspeet is ons wel bekend. Te Nunspeet een kaart gekocht. Op naar Uniek, en daar bleek precies een tafeltje vrij in het zonnetje. Dus koffie, thee en gebak. Ik had weer een mega mergpijp, Mart een mokkaschuimding. Na Uniek pinda's gehaald bij Domburg, en toen naar de fietsenwinkel voor een kaartendrager. Ik denk, dat het vergeten van deze spullen gewoon in mijn onderbewuste is gebeurd, want de kaart die nog thuis ligt, zit met plakband aan elkaar, en de drager is nogal lam. Dus het was hoog tijd om eens wat nieuws te kopen.

Om deze enorme prijzige, ahum, aanschaffen te compenseren, nog maar even flink kringloopshopping gedaan. O.a. voor de somma van 1 euro! een paar flitsende regenlaarzen voor Noah, als hij van de zomer ook hier naar de Bosrand gaat. Er bleek ook nog een nieuwe kringloopwinkel te zijn, GAIN genaamd. www.gainhelpt.nu Uiteraard die ook met een bezoek vereerd.

Met een mooie rit weer retour, nog een tussenstop op de hei, op de helinoxen gezeten, de croissantjes van Uniek genuttigd. Daar er steeds meer wind leek te komen, en we natuurlijk ook nog moesten uitpakken, na de stop maar rechtstreeks naar de camping gereden. We hebben nog even bij Bram gemeld, dat we er nu dus echt waren.

Auto op zijn plek gezet, alles uitgepakt, Mart gaf alles aan door het raam, dat ging nog eens snel! Terwijl ik alles zijn plekje gaf, ging Mart even de caramelcakejes en de wittechocolade-macadamia koekjes naar Ria brengen.

Nu op de plaats rust, en hopen op goed weer voor morgen, want de voorspellingen zijn niet goed. We beslissen morgenochtend wel wat we gaan doen. Ik heb voldoende leesvoer mee, en ook nog een puzzel van het werk meegenomen, om te controleren of hij compleet is. ( vinden jullie dat niet een ontzettend goede smoes om een puzzel mee te kunnen nemen?)

Tot morgen.

PS: Jantine, de vlag is 's avonds door een van de zorgmedewerkers weer gestreken hoor!

Cor

Zo weer een drukke dag maar jullie zijn er, en over morgen het regent niet overal hoor.

Lucia

Ik geniet weer en ga op je schouder stiekem mee op reis? heel veel plezier en het weer...pluk de momenten hรจ.
Veel plezier