vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 4 het Bakkerijmuseum

Wat een regen vannacht, ik was serieus bang dat we met een boot naar het Bakkerijmuseum zouden moeten. Mart kwam met een beter plan, laten we gaan lopen, het is maar 3,5 km, dat is te doen. En lopend wordt je minder nat dan fietsend. Zogezegd, zo gedaan. We hesen ons in de regenpakken, flesje water mee voor de zekerheid, en de GPS gaf een route door het bos aan als zijnde de kortste weg. Al snel bleek, dat dit ook de natste weg was. Regen viel er niet, maar door de wind regende het wel uit de bomen. Maar dat viel nog wel mee, grootste nattigheid kwam van onderen: de paadjes waren regelmatig tot beekjes verworden. Goeie test voor de wandelschoenen, die zijn dus waterdicht!

We hebben genoten van het museum, er waren veel kinderen, maar die werden groepsgewijs bezig gehouden met koekjes bakken en demonstraties. Daardoor konden wij rustig alles bekijken, en in het restaurant genieten van koffie en thee, met een Hattemse verleiding. Yammieyammie! In de museumwinkel iets leuks voor de Australiërs gekocht, wat, dat verklappen we niet, want ze lezen ook mee. Net toen we de winkel uitgingen, werden er verse krentenbroden gebracht. Tsja, dat kon allemaal niet mee op onze terugwandeling, die komen we vanmiddag wel halen op de fiets. Want je zult het niet geloven, maar op dat moment scheen de zon volop!

De terugreis hebben we via het fietspad gedaan, we hadden al genoeg gebaggerd. De reis konden we opleuken met een cache, en voor we het wisten waren we alweer thuis. De lunch hebben we bij de snackbar gehaald, moet kunnen na zo'n wandeling!

Terug in ons huisje hebben we een kleine fietsroute uitgezet, met nog 4 caches, een kringloopwinkel en het krentenbrood. We zaten nog niet op de fiets of het regende weer, ondanks dat we onze pakken aan hadden. Dat helpt dus kennelijk niet altijd! Enfin, de caches lieten zich gelukkig makkelijk vinden, dat doet het humeur altijd veel goeds, de kringloopwinkel had ook wat leuks, en het krentenbrood was er ook nog. En met een compliment van de bakker dat we zo sportief met al die regen toch gekomen waren.

Natuurlijk werd het nadat we thuis waren weer droog, zo is het leven. Een kop thee met een snee vers krentenbrood deed ons al het regenleed verzachten!

Vanwege de lunch met patat en kroket, vanavond brood gegeten. Alvast e.e.a. ingepakt en nu dus het log maken. Morgenochtend gaan we via Nunspeet naar huis, even lekker brood halen bij Uniek. Van fietsen zal niets meer komen, geen zin om nat in de auto te stappen. En Mart moet allereerst bij thuiskomst de ketel schoonmaken, anders kunnen we niet stoken. En dat is vast wel nodig, gezien de huidige temperatuur.

En ik ga me wagen aan speculaaspoppen bakken, ik heb in het museum gezien hoe je dat doet, zonder dat hij vast blijft zitten in de speculaasplank!

Marja & Cor

Het zit er alweer op lees ik maar toch vermaakt ondanks de regen goed gedaan.
Fijn terug reis.

marja

weer een gezellig verhaal en de schoenen die waterdicht waren perfect. een mooie inzicht in de bakkerij gehad prima en nog wat opgestoken. ??