vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Ook van motregen wordt je nat!

Lekker geslapen! Niet al te vroeg wakker, uitgebreid ontbeten en rond 10 uur zijn we vertrokken. Het was grijs weer, maar (nog) wel droog. In Hattem passeerden we Zoethout, een instelling te vergelijken met Odion. Ze hebben o.a. een winkeltje met deels eigen gemaakte producten, en een restaurant.

Ondanks dat we net het ontbijt op hadden, toch maar een stukje appeltaart bij de koffie en thee genomen. En wat leuke dingen gekocht, en echte Hattemse kleikloeten!

Daarvandaan naar het Kleine Veer, wat niet zo heel klein was, vonden wij. De Jan Hop bijvoorbeeld is echt kleiner. Er stond wel wat deining, maar ik heb het doorstaan! Eenmaal op de dijk aan de overkant, merkten we dat er een pittig windje stond. Dat was niet zo erg, de ondersteuning kun je gewoon wat hoger zetten. Wat vervelender was, is dat het net na Zwolle begon te miezeren. En dan tegenwind, dan wordt je toch wel nat. Volgende stop zou het Theehuis Zalkerveer zijn, maar na het ontbijt en de appeltaart, hadden we daar nog geen behoefte aan. Met het pontje over zagen we ook niet zo zitten, dat was een veredelde roeiboot, en zou de route ook wel heel erg inkorten. Dus door naar Kampen. Onder de brug van de N764 een pauze om wat te drinken en op te drogen. Daar waren 2 broers met racefietsen, met een lekke band die ze aan het vervangen waren. We raakten in gesprek, en het eindigde er mee, dat ze allebei hebben staan smullen van onze meegebrachte walnutslices! Die vielen goed in de smaak! Toen de band vervangen was, gingen zij richting Zwolle, en wij naar Kampen.

In IJsselmuiden de kringloop bezocht, met als resultaat een leuke kerstpuzzel. Bij het station van Kampen een kleine pauze onder de stationsoverkapping, met uitzicht op die bijzondere Kampense brug. Over de brug bleek dat we niet echt door oud-Kampen konden fietsen, dat is allemaal voetgangersgebied. Maar vanaf het fietspad langs de kade hadden we mooie doorkijkjes.

Het begon steeds harder te miezeren, en na onder een dikke boom, alle Rustpunten die we tegenkwamen bleken gesloten, ons brood te hebben genuttigd, besloten we de route niet over de dijk, maar door het land te vervolgen. Daar vang je nu eenmaal minder wind! In Hattem nog het laatste stukje van de Baronnenlijntje gefietst, dat pad heet het Roseboomspoor, en dan door het bos naar onze hut.

Toch enigzins nat, ik moest zelfs een droge broek aantrekken. Maar een mooie tocht! Hadden jullie geen regenpakken mee dan? Jawel, maar daar regende het net niet hard genoeg voor, en je wordt er zo zweterig van.

Vanavond hebben we hutspot gegeten, ik moest nog wel even naar de receptie voor een pureestamper, want die bleek niet aanwezig. De meneer die hem kwam brengen, wilde gelijk mee eten, maar dat ging mooi niet door. Het kan ook te gek!

Voor morgen een route zoveel mogelijk door het bos uitgezocht, gezien de weersverwachting.

marja

heel gezellig en ja je wordt ook nat als het een klein beetje miezert maar een kniesoor die daar op let. toch nog een mooie route gehad