vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 5, terug naar huis

We waren al vroeg wakker, dat is meestal zo op de dag van vertrek. Snel de vaatwasser aan, zodat die klaar is voor we weg gaan. Van ons hoeft zo'n ding niet, ik heb liever een leeg kastje waar ik wat spulletjes in kwijt kan. Je maakt zo weinig vies op vakantie, en er is ook maar van alles 4, dus je draait met een halfvolle machine. Maar er is geen afwaskwast en teiltje, dus je gebruikt m toch maar.

Verder gaat het inpakken altijd sneller dan thuis, want alles moet gewoon mee! Schoonmaken hoeft niet, dat is inbegrepen. Om 8.45 reden we dan ook al weg. Lekker binnendoor, koeteldekoet zoals wij dat noemen, naar Nunspeet. Af en toe een bui, gelukkig net even droog toen we van de geparkeerde auto naar Uniek liepen. Tot we binnen waren, toen barstte het echt los. We genoten van onze gebakjes, en vulden daarna het meegebrachte kratje met het bestelde brood. Sara, we hebben ook kwarkbolletjes mee hoor! Ik ben onder de luifel blijven wachten tot Martin kwam voorrijden, want droog was het nog altijd niet.

Wederom binnendoor naar Harderwijk, na een korte stop bij een kringloopwinkel, waar ik voor Mart een mooie trui heb gekocht. Vanaf Harderwijk de polder in, met zoveel regen dat het leek of we door de Zuiderzee reden, in plaats van door een drooggemalen polder! De ruitenwissers hebben overuren gemaakt, en hebben bij thuiskomst om een korte vakantie gevraagd.

Om 12 uur waren we weer thuis, opgewacht door een klagende poes, het was slechts 15 graden binnen! Snel de houtkachel aangemaakt, Mart in de overall en gelijk het stookhok in gedoken. Om 15 uur konden we weer pellets stoken! Alleen de kleine schoorsteen moet nog geveegd, maar dat is voor de eerstvolgende droge dag.

Dit was het weer voor dit keer, allemaal bedankt voor het meelezen, en eigenlijk hopen we dat het volgende log uit Australië mag komen.

marja

gelukkig heelhuids thuis gekomen zonder pech of binnenbuien. nu lekker bij de kachel genieten van je eigen stulpje

Ella

Het is toch zonde dat je geen boek schrift, je verhalen zijn zo leuk en gezellig om te lezen, alsof ik erbij ben.