vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 3 door het bos

Omdat de voorspelling zei dat het vooral vanmiddag slecht zou worden, zaten we rond half 10 al op de fiets. Lichte spatjes, en na een km of 3 toch de regenpakken maar aangetrokken. Het was nog wel niet hevig, maar we hadden geen zin om net als gisteren nat thuis te komen. De route was voornamelijk door het bos, omdat het hard zou gaan waaien, dan rijd je toch wat beschutter. En waaien deed het inderdaad! Gelukkig hielden de spatjes al snel op, maar zekerheidshalve hielden we de regenpakken aan! O.a. langs de Renderklippen, toch een stukje Veluwe waar we nog niet geweest zijn! We kwamen ook weer een stuk op het oude spoor terecht, en vonden zelfs een oud spoorwachtershuisje toen we Epe binnen reden. De route voerde ons, uiteraard, langs de kringloopwinkel, waar ik nog een mooi Engels kopje scoorde, en langs de Appie voor brood en rijst.

Epe uit, en dan een mooi stuk langs het Apeldoorns kanaal gereden tot bij Heerde. Ik denk dat we inmiddels bijna het hele kanaal in etappes langs zijn gereden in de diverse vakanties! Een prachtig fietspad, en zo'n beetje wind mee ook nog. Op een mooi plekje onze Helinoxen uitgevouwen, en de croissantjes van meneer Appie gegeten. Door Heerde, dat leek wel uitgestorven trouwens, door het gehucht Hoorn, en weer terug op oud spoor. Even voor Wapenveld weer het bos in. Om 13.30 waren we thuis.

Daar aten we het kliekje snert op, een tijdje in de ruststand, en om 4 uur nog een wandeling rond de Leemkuil, want het was droog buiten. Met een rondje om de camping, met onderweg een cache, waren we keurig rond etenstijd weer terug. Goulash met rijst, de goulash was bevroren mee van thuis, en yoghurt met appel en peer voor toe, zijn we goed gevuld.

Morgen hebben we om 10 uur een tijdslot bij het bakkerijmuseum, de app met qr code mee, eens kijken wat we daar voor bijzondere dingen zullen zien. Afhankelijk van het weer misschien nog een rondje fietsen, of iets met de auto ondernemen.

Momenteel hoost het hier en onweert het ook nog. Maar ja, wat nu valt, valt morgen niet, om een afgekloven gezegde te citeren.

Ria

Hee Luitjes, wat een leuke verhalen weer. Morgen naar het bakkerijmuseum, ook eens geweest, erg leuk!

Geniet lekker verder!

Lucia

heerlijk weer ook op onbekende plekjes dus.
Heerde kwamen we ieder jaar met skeeler wedstrijden heb daar nog een kacheltje gekocht voor in de tent...want was toen koud en veel regen... en zo droogde de kleding nog wat.
veel succes in het bakkers museum

Marja en Cor

Weer was toch nog te doen las ik en jullir hebben altijd wat te doen.
Kijken wat het morgen gaat doen.

marja

gelukkig droog een mooie tocht kunnen maken. en lekker in de buitenlucht gegeten. ????