vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 2, even lans de Romein

Heerlijk geslapen! Gewekt door de vogelgeluiden, gezellig op ons gemak samen ontbeten. Daar het droog was, op de fietsen gestapt richting Ermelo, om wat fruit bij de biowinkel, en een paar pantoffels voor Mart, die toch niet ingepakt bleken te zijn. Nou kan dat geen kwaad, het laatste paar heeft de plaatsing van de nieuwe kozijnen niet al te best doorstaan.

De Scapino zit in Ermelo recht tegenover de biowinkel, dus dat was allemaal vlot geregeld. Door naar de Zaak van Ermelo, helaas was daar niets van onze gading. Via de hei naar Putten. Het weer hield zich goed. Zullen we dan toch doorfietsen naar de Schuitenbeek en landgoed Oldenaller, vroeg Mart? Natuurlijk, waarom niet. Helaas begon het ter hoogte van het station toch te regenen, dus besloten we maar terug te gaan. Terwijl ik in Putten nog even de kringloopwinkel aandeed, want de regen zette niet door, keek Mart op buienradar. Toen ik zonder aankopen naar buiten kwam, wist hij me te vertellen dat het over een half uurtje los zou barsten.

In de hoogste ondersteuning naar de Bosrand dus! Ruim 9 km in 24 minuten! Precies op tijd terug, tijdens ons eerste bakje koffie begon de bui.

Vanmiddag lekker gerommeld, lezen, breien, tv kijken, we zijn de middag goed doorgekomen. Na een suggestie van mijn collega alvast ook maar aan een puzzel begonnen.

Tegen 3 uur kwam Lisanne aan de deur, met een prachtig boeket inclusief vaas. Van alle Krommeniese kinderen en kleinkinderen! Met een ontzettend lief kaartje erbij! Moederdag is hier dus zaterdag al begonnen. Ik ben werkelijk heel erg blij verrast, die had ik echt niet aan zien komen. Handig ook dat er een vaas bij zat, nu staat het boeket er mooi bij!

Het diner was een grote kom zelfgemaakte, en hier zelf ontdooide kippensoep met brood. Mart heeft de afwas gedaan, en nu zitten we aan de koffie. Morgen maar afwachten wat het weer doet, en dan gaan we fijn op pad!

marja

maar goed dat het mooi weer was in de ochtend, toch nog de nodige dingen kunnen halen.
wat attent van de kids voor een gezellige bos bloemen als moeder en oma zeer verdiend en niet zien aankomen
een echte verrassing dus..
een puzzel gaat er altijd in met een beetje minder weer en voor mart heerlijk warme voeten in de verse pantoffel.