vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Moederdag

Wat een prachtige dag, deze moederdag! Uit berichten op FB begrijpen we, dat dit lang niet in heel Nederland het geval is gewest. Maar hier hebben we het tot 15 uur droog gehouden, en wat er toen naar beneden kwam, was bepaald niet spectaculair. En zeer kortstondig.

Dat wisten we natuurlijk vanmorgen ook nog niet, dus we zijn om 10 uur vertrokken, zodat we vroeg in de middag terug zouden kunnen zijn, de voorspelling was op dat moment vanaf een uur of 14 regen. Via de schaapskooi, die nog niet open was, naar Putten. Op de hei de jassen uitgedaan. Was echt te warm. Daar de route genomen naar landgoed Oldenaller. Een mooi buiten, met een schitterende tuin/park. Daar tegenover ligt de Schuitenbeek, met de vistrappen, waar we al een paar jaar naar op zoek waren. We zijn er al eerder geweest namelijk, toen waren de trappen nog in aanleg. Op de een of andere manier konden we de plek niet meer terug vinden. Waarschijnlijk omdat het niet aan een knooppunten route ligt. Maar nu met de nieuwe kaart een peulenschil! Gezeten op de helinoxen koffie gedronken.

Daarna zijn we met een mooie route weer richting Bosrand gefietst. In Koudhoorn bij Dop's fruit/plukhof ons broodje met soep genuttigd, en appelen en peren gekocht, en een rabarberplant. En ook onze truien maar uitgedaan! Dwars door het bos naar huis gefietst, de paden zijn prima begaanbaar.

Om 14 uur waren we thuis, lekker de deur open, wat drinken, en daarna appelmoes en rabarber gekookt. Niet van de plant hoor, ik heb gisteren in Ermelo war stelen rabarber gekocht! Vanavond dus een sudderlapje van Schotse Hooglanders, een kruimig aardappeltje van de Duintuin, en appelmoes en rabarber. Voor toe hadden we ijs in gedachten, maar Mart kwam onverrichter zaken terug, t Speuldje is dicht.... Wel heeft hij mooie foto's gemaakt van de mega insectenhotels die daar verkocht worden. We nemen er geen een mee, want Finn zit net in een fase dat hij schrikt van bijen, en dan nuet meer buiten wil spelen. Dus dit jaar nodigen we ze maar niet extra uit! Het toetje werd dus gewoon joghurt.

De route voor morgen is richting Harderwijk. Alles afhankelijk van het weer. Overigens is de eerste puzzel van 1000 stukjes al af, degene die ik mee had van het werk ter controle. Nou, hij is compleet!

Rua

Dat is er 1 om te onthouden: op zondag geen friet in Speuld! (Garderen wel hoor....)

Cor

Weer een mooi verhaal en leuke weetjes.
Hier hadden we al om 10.00 uur onweer en regen.
Fijn dat jullie het droog hebben gehouden.

Nienke

Klinkt goed!

Hier in de ochtend, uiteraard toen ik klaar stond om te gaan hardlopen, een flinke onweers/ regenbui. Daarna vielen er wat kleine buitjes maar niks langs. Gelukig wel genoeg water voor de plantjes in de tuin ;-)

marja

het was hier ook heel warm een beetje vochtig hier en daar op de dag.
af en toe een flinke bui maar dat was voor de tuin zeer goed.
maar goed dat het op de fiets droog is gebleven voor jullie..