vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 8, alweer de laatste

Uiteraard waren we vroeg wakker, dat zit gewoon in het lijf en de geest! Daardoor konden we het rustig aan doen. Maar wij als geolied team, waren toch om 9.15 uur helemaal klaar: auto ingepakt, huisje gepoetst en de vuilnis in de bak. Dus op naar Ria, het verbruik van water, gas en licht afgerekend. Dat ze dat nog uitrekenen, want Ria komt altijd op 20 euro uit! Ria keek nog even voor ons op buienradar, maar de regenwolk was net wel en net niet boven onze route, dus: het kon vriezen en dooien!

Op de fietsen, en op naar Nunspeet. Het was grijs, en koud, maar wel droog. Te Nunspeet aangekomen was het nog geen half 11, m.a.w., terras nog dicht. ( vanwege corona mag het pas om 12 uur open, dit voor lezers in de toekomst, als we niet meer weet hebben van corona ) Maar al het bestelde brood lag keurig klaar, en voor de lekkere onderweg trek nog 4 croissantjes erbij gedaan. Het paste allemaal net in de fietstassen, de croissantjes moesten we gelijk opeten, dat was niet zo erg natuurlijk!

Over het Eibertjespad weer retour, met nog een leuk alternatief fietspaadje in de route. Fietspad was erg slecht, maar de ree die doodstil halverwege het pad bleef staan, maakte dat meer dan goed! Op de camping eeerst even een stop bij het toiletgebouw, dan de fietsen op de auto gezet, het brood in de auto, even afscheid genomen van Bram en Ria, en zo rond half 2 waren we weer in het Krommeniese. Het moederdag boeket was ook mee, dat was echt nog schitterend, dus dat heeft gedurende de rit netjes met vaas en al tussen mijn knieën gestaan. Het heeft de reis prima doorstaan, zie de foto's.

Voor de liefhebbers nog even wat nuttige informatie: bij gebruik van het toiletgebouw moet je een mondkapje dragen, begrijpelijk. Maar hoe poets je dan je tanden? Uw oplossing graag inzenden voor eind van de maand!

En met de auto passeren we af en toe een wildwissel. Mart heeft opgezocht wat dit nou inhoud: vroeger, toen de Romeinen op de Veluwe gelegerd waren, reden ze niet met paard en wagen, maar met wild zwijn en wagen. Nou konden die beesten niet zo ver, dus die werden dan regelmatig gewisseld. Dat gebeurde op de wildwissel plaatsen. Vandaar dus her en der die bordjes met wildwissel!

We hopen dat jullie genoten hebben van onze avonturen, wij hebben in ieder geval weer een heerlijke week gehad.

Bedankt voor het mee reizen en tot een volgend log!

Jellien

Het waren weer gezellige verhalen. Tot de volgende keer!

Dilia

Ik heb weer gesmuld van julli avonturen

Cor

Ik heb weer genoten hoor bedankt

Bram en Ria

We hebben weer genotenvan jullie gezelligheid en mooie verhalen.
Bedankt, en tot ziens op de Bosrand!

Lucia

Jammer...dat jullie vakantie 1 avontuur...al ten einde is... heerlijk genoten van je verhalen

marja

ik heb genoten van jullie verhalen en fotos niet te vergeten. heerlijk om te lezen.