vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

En we zijn er!

We vertrokken mooi op tijd, zo rond 9.45 uur. Nog geen 5 minuten onderweg, of daar begon het te spatten! Gelukkig viel er niet veel, en de ruitenwissers stopten dan ook al snel weer hun gezwaai. We gaan via een mooie route hoor, had Mart al aangekondigd. Dus eenmaal voorbij Amsterdam gingen we bij Diemen de snelweg af, beetje richting Hilversum. Ik navigeerde met de tablet, maar die bleef ons hardnekkig terug sturen naar de snelweg. Het programma kent geen: vermijd snelwegen optie. In Hilversum liepen we dan ook vast vanwege een opgebroken weg. Toch TomTom maar ingeschakeld, en toen ging het verder goed, behalve dat TomTom nou weer niet het adres herkende. We werden keurig naar landgoed Ginkel gedirigeerd. Maar daar mag je met de auto niet in, dus we moesten nog even doortuffen.

Om 11.45 kwamen we dan toch op de juiste bestemming, en we hadden een hele mooie rit gehad, met een echt vakantiegevoel! Helemaal zere billen van de lange zit! We konden nog niet in het huisje, maar mochten wel alvast parkeren. Bij de auto even een bakkie gedronken, met een stroopwafel. Die waren over van de Australische zending, ik gebruik stroopwafels om aan het juiste gewicht te komen! Van het pakje, bedoel ik hè!

Op de fietsen, helmen op, want we hadden vanuit de auto al de nodige gevelde bomen gezien. Wat een ravage in Leersum, dat zag er nog erger uit dan op het journaal! Eerst naar het dorp zelf, langs de bakker, ik had dat al thuis uitgezocht waar die zat. Op naar de pont bij Amerongen, met zo hier en daar een spat. Eenmaal aan de overkant van de Lek, of Nederrijn, dat is ons niet helemaal duidelijk, daar wordt verschillend over gedacht op de diverse kaarten, gingen we rechts af richting Wijk bij Duurstede. Even een korte stop voor de aanschaf van aardbeien en kersen. Helaas, na onze lunchstop begon het steeds harder te regenen, dus regenpakken aan. We besloten de route iets in te korten, en de pont bij Rijswijk te nemen, i.p.v. die bij Beusichem. We hadden mazzel, de pont bleef even op ons wachten. Dank je wel hoor, schipper! Enfin, het leek er even op of het wat droger werd, dus bij de sluis/stuw gestopt om de brillen droog te poetsen. Dat hadden we niet moeten doen, want toen begon het weer. Gelukkig waren er een paar bomen die voor beschutting zorgden. Dan eten we alvast maar wat kersen! En ja hoor, de lucht werd steeds lichter, en na ongeveer een pond kersen was het droog. De route verder vervolgd, met gepoetste brillen, wat het zicht aanzienlijk verbeterde! Met een mooie route door het bos, kwamen we tegen 4 uur op de camping aan. De sleutel gehaald, even zoeken naar onze in het bos verstopte Finse bungalow, de auto gehaald, alles uitgepakt en even rust, lekker in het zonnetje!

Toch nog wat vergeten, en nog wel iets heel essentieels: filterzakjes. Gelukkig zat er nog zat stroom in de accu, dus terwijl Mart een klein dutje doet, rijd ik naar Leersum, om bij de plaatselijke Appie filterzakjes te halen. Nog even een rondje dorp, dat leverde een zak doppinda's op. Jullie weten het wel, dat hoort voor ons bij vakantie!

Zojuist het weerbericht gehoord, ziet er niet verkeerd uit voor morgen, dus we gaan een stukje van de Grebbelinie route doen.

Mar en Cor

Het eerste verslag is al top, fijne dag morgen.

Dilia

Het wordt weer smullen van jullie verhalen

Ria

Leuk, en herkenbaar allemaal!

Lucia

Heerlijk en zo herkenbaar…jammer van het weer…hier geen druppel…maar ja… ik heb ook nog vakantie hè… veel plezier en groet de soldaten

marja

na het lange zitten toch weer de nodige beweging met het bij behorend weer af en toe een drupje en een paar kersen hoop dat jullie de pitten wel uitgespuugd hebben. heerlijk weer terug. geniet lekker.