vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Grebbelinie

Tjonge, wat hebben we lekker geslapen! Vroeg er in, en laat er uit! Rustig opgestart, het weer bericht gaf grofweg tussen 10 en 17 het beste weer aan. Dus lekker ontbeten met American pancakes en de verse aardbeien die we gisteren hebben gekocht langs de weg.

Daarna de lunch ingepakt: het restje ossenstaartsoep in de thermosfles en lekkere boterhammen van de bakker in Leersum. En een bak fruit: watermeloen, aardbeien en kersen. En 2 vorkjes, anders wordt het zo'n geknoei!

Om 10 uur fietsen we de camping af, en pikken daar gelijk onze route op. Mart heeft de routes van deze 3 dagen ook in mijn fietscomputer/display gezet, dat heeft gisteren prima gewerkt, dus dat zal vandaag ook vast lukken. Er staat een pittig windje, maar voorlopig hebben we vooral wind mee. We fietsen een groot stuk langs en op de dijk van de Grebbelinie. Bij het infocentrum komt net een schoolklas aan, dus we besluiten om daar niet naar binnen te gaan, ons te druk. En we zijn er jaren terug al eens geweest, dus we weten al het een en ander. Weer verder langs de linie-dijk, schitterend om daar te fietsen. In Renswoude stoppen we bij de plaatselijke super, voor muffins en ijskoffie. Even verderop is een mooi plekje voor onze koffiepauze. De muffins doen ons aan onze Finn denken, muFinn, snap je 'm? Bovendien houdt hij ook nog eens van cakejes, dus het is een leuke woordspeling.

De route voert ons nu meer tegen de wind in, hij is niet gedraaid, en ja, dan krijg je hem op een gegeven moment ook tegen! We nemen een kijkje bij het volgende fort, daar is niemand, dus kunnen we dat beter bekijken. Bij knooppunt 7 is een kringloopwinkel, daar neem ik een kijkje, en Mart rookt een sigaartje. De aankoop is een moeilijke puzzel, zie de foto, en 2 leuke shirtjes. Voor bij elkaar 5 euro!

En daar zien we een heel zonnig plekje! Daar gaan we onze lunch gebruiken! Mart vouwt de stoeltjes uit, ik plaats ons bagagedragertafeltje en serveer daarop de lunch! Wie doet ons wat. Er loopt een meneer langs met 2 hondjes. Wat zitten jullie te genieten, ik word daar helemaal blij van, zegt hij. Dat is toch heerlijk om te horen! Na de soep, boterhammen en het fruit kunnen we er weer tegen. De zon vindt ook dat hij genoeg gedaan heeft, en verdwijnt achter een wolk. Dus de uitgetrokken truien gaan weer aan, en dan wordt het trappen, het laatste stuk is pal tegen de wind. Nog genoeg energie in de accu's, we zetten dan ook een tandje erbij.

Via een binnendoor paadje arriveren we weer bij onze boshut. Martin ziet dat er een cache redelijk dichtbij ligt, gesterkt door een kop koffie gaat hij die nog zoeken. Als je niet met een uurtje terug bent, stuur ik hulptroepen hoor! Want vanmorgen bij de ochtendwandeling is hij namelijk ook al de weg kwijt geraakt. Gelukkig had hij zijn telefoon mee, en kon zo toch de weg naar de hut vinden! Nou, hij was met 3 kwartier terug, precies op tijd voordat de bui losbarstte. Het werd zo donker, dat het licht aan moest.

De buiken hebben we vanavond gevuld met de meegebrachte bami, je ziet, ik heb niet veel in de keuken van de Boshut gestaan, het is vakantie hoor!

Morgenochtend alweer inpakken, en dan gaan we nog een mooi rondje fietsen bij voormalige vliegbasis Soesterberg. Het weer voor morgen ziet er redelijk uit gelukkig.

Barbara

Dank voor het delen van jullie belevenissen. Altijd weer leuk om te lezen. Geniet er nog een laatste dagje van morgen!

Jellien

Je weet het weer leuk te vertellen.
Nu weer wachten op de volgende vakantie. O nee, morgen krijgen we vast nog een verslagje! Veel plezier nog.

Lucia

Ik fietste de hele rit mee Heerlijk

marja

gezellig het verhaal van jullie. mooie fietsroute en gezellig geshopt.