vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Vliegbasis Soesterberg

Weer een heerlijke lange nacht gemaakt, we lagen er al voor 10 uur in! Om half 7 wakker, rustig aan ontbeten en toen alles klaar gemaakt voor vertrek. Dat was zo gepiept, zoveel hadden we natuurlijk niet mee, en schoonmaken was inbegrepen. Wel even de keuken netjes, afwas en dergelijke moet je wel zelf doen.

Fietsen op de auto, en ik ging lopend de sleutel terug brengen. Heeft u een fijn verblijf gehad? Jazeker, het enige wat aan ons geluk ontbrak was een theepot. Tsja, die hoorde dus gewoon niet bij de inventaris.

Via een mooie route reden we naar de vliegbasis. Wat een enorme parkeerplaats, dus onze Renate kon kiezen uit diverse mooie plekjes. Ze wilde dicht bij de uitgang, nou dat mocht. Voor degenen die het niet weten, Renate is onze auto, een Renault. Onze vorige auto's heetten altijd Toos, dat waren Toyota's.

We pikten gelijk de route op, en die voerde ons dwars over de start/landingsbaan. Dat is toch wel heel erg indrukwekkend hoor! Daarna een mooie route door Soesterberg en Huis ter Heide, daar wonen duidelijk hele rijke mensen, aan de huizen te zien. Over de oude spoorlijn, zo heette het fietspad , en dat was duidelijk het vroegere spoorlijntje naar de vliegbasis, richting den Dolder. Over het spoor, via een ecoduct, kwamen we in het bos. Op een zonnig plekje koffiepauze gehouden, wat weer veel jaloerse blikken opleverde vanwege de helinoxen. Hoe weet je dat het einde koffiepauze is? Dan gaat de zon achter een wolk!

Mijn navigatiesysteem hield zich goed, we hebben wel de route iets ingekort vanwege dreigende regen. Dan moet ik het systeem even resetten, want ja, als je zomaar rechts gaat, waar dat in eerste instantie links had moeten zijn, dan is mijn Bosch van slag. In Soestdijk kwamen we langs paleis Soestdijk, en langs een grote "naald", een monument, maar helaas was de tekst dusdanig versleten, dat we die niet meer konden lezen. Dat is de Naald van Waterloo, ik heb het even opgezocht.

Bij knooppunt 71 ontstond er enige discussie, mijn navigatiesysteem zei rechtdoor, die van Mart zei links af. Daar Martin altijd gelijk heeft, links af gegaan. En zowaar, daar was een kringloopwinkel. Mart dacht nog dat ik dat expres had gedaan, maar ik wist echt van niks, en waarom we links af moesten is ook niet duidelijk, want na 2 x rechts, kwamen we weer op dezelfde weg uit als waar we op reden voor we links af sloegen. Zeker een rondje van de zaak, de kringloopzaak, in dit geval! Een mooie beker gekocht voor Sara met poesjes erop, want na de vakantie krijgt ze een poesje!

Via een prachtige route door de Soesterduinen, kwamen we weer op de vliegbasis aan. Aan het begin van de route stond een bord, waarop stond dat de baan ook een hoogte verschil van 15 meter moest overbruggen. Dat vonden wij best vreemd, want de baan keek in onze ogen gewoon vlak. Ha, daar kwamen we dus achter toen we aan de andere kant van de baan het terrein op draaiden. De Mont Ventoux is er niks bij!

Bij de auto gearriveerd hebben we de stoeltjes uitgevouwen en onze lunch genuttigd, in een heerlijk zonnetje. En wanneer is de lunchpauze om? Juist, als de zon achter een wolk gaat!

Alles weer in en op de auto, en om 14.15 waren we weer terug in Krommenie! We hebben een paar fijne dagen gehad, de dreigende regen vandaag beperkte zich uiteindelijk tot wat gespet toen we in de auto zaten. Poes was blij dat we er waren, kon ze lekker weer naar buiten. Vanavond nog op de fiets naar de Buurderij, uiteindelijk iedere dag toch zeker 45 km gefietst!

Tot in september!

marja

heerlijk genoten weer van jullie wonderbaarlijke reizen. dank jullie