vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Morgen naar Hattem!

Jullie hebben ons lang moeten missen. Maar dat komt zo: Maarten en Linda hebben heel onverwachts een eengezinswoning toegewezen gekregen. Datum sleuteloverdracht 3 september, de eerste dag van onze vakantie. Een spiksplinternieuw huis! Maar daar moet natuurlijk wel wat gebeuren, vloeren leggen, behangen enzovoort.

Dus we hebben Ria gebeld met de vraag of zij "ons" Eethuis misschien nog kon verhuren. Dat lukte binnen 3 dagen, dus iedereen blij. Nou ja, de Toesjes eigenlijk niet, want die liepen daardoor hun gebruikelijke lekkers mis. Dat maken we de volgende keer weer goed hoor! Het huisje in Drenthe konden we echter niet aan iemand overdoen, dat was verboden. Enfin, we hoopten dat we zo hard zouden opschieten, dat we er toch nog een paar dagen gebruik van zouden kunnen maken. Maar het nieuwe huis leed aan de wet van Murphy, en toen Evert aankondigde, dat hij via Nederland naar huis zou vliegen, met een paar dagen tussenstop, precies tijdens de dagen dat we in Drenthe zouden zijn, hebben we Drenthe afgezegd. Jammer van de centjes, maar de kans om Evert nog even in het echt te zien en te spreken, was niet in geld uit te drukken. Tel daar nog bij, dat Finn, toen hij voor het eerst uit zijn nieuwe slaapkamerraam keek, vol trots zei: mijn tuin! Dan snappen jullie dat daar geen enkele vakantie tegenop kan! We troffen het trouwens met het weer, het schaftlokaal was dan ook in de tuin in de open lucht. Dus bruin zijn we evengoed geworden!

Morgen vertrekken we naar de Leemkule in Hattem, we moeten alleen even wachten tot de meneer van de huizencontrole is geweest. Ze gaan namelijk bij ons in de straat huizen slopen, en nu doen ze vooraf bij de huizen die blijven staan, een opname van eventuele gebreken. Dan kunnen we naderhand niet de sloper en bouwer aansprakelijk stellen voor schade die er al voor die tijd was.

Martin heeft mijn fiets nog een grote beurt gegeven en een nieuwe achterband, dus we kunnen morgen gelijk op pad als we daar arriveren. Op de planning in ieder geval een rit langs de IJssel van Zwolle naar Kampen, waarbij we de IJssel diverse keren met een pontje gaan oversteken.

Ria

Geniet lekker van deze welverdiende vakantie! Veel liefs, Bram, Ria en de kids.

Dilia

Veel plezier. Ik verheug me al op de verhalen.

Cor en Marja

We kijken weer uit naar de belevenissen.
Fijne vakantie.

Janine

Lieve Lien en Mart, geniet volop van deze rustvakantie na jullie vorige werkvakantie. Veel fietsplezier!

Jellien

Leuk, jullie gaan op vakantie en wij genieten mee. Veel plezier!

marja

lekker genieten. er is hard genoeg gewerkt (met plezier) dus een beetje ontspanning nav dan