vierkeeropvakantie2021.reismee.nl

Dag 2, even lans de Romein

Heerlijk geslapen! Gewekt door de vogelgeluiden, gezellig op ons gemak samen ontbeten. Daar het droog was, op de fietsen gestapt richting Ermelo, om wat fruit bij de biowinkel, en een paar pantoffels voor Mart, die toch niet ingepakt bleken te zijn. Nou kan dat geen kwaad, het laatste paar heeft de plaatsing van de nieuwe kozijnen niet al te best doorstaan.

De Scapino zit in Ermelo recht tegenover de biowinkel, dus dat was allemaal vlot geregeld. Door naar de Zaak van Ermelo, helaas was daar niets van onze gading. Via de hei naar Putten. Het weer hield zich goed. Zullen we dan toch doorfietsen naar de Schuitenbeek en landgoed Oldenaller, vroeg Mart? Natuurlijk, waarom niet. Helaas begon het ter hoogte van het station toch te regenen, dus besloten we maar terug te gaan. Terwijl ik in Putten nog even de kringloopwinkel aandeed, want de regen zette niet door, keek Mart op buienradar. Toen ik zonder aankopen naar buiten kwam, wist hij me te vertellen dat het over een half uurtje los zou barsten.

In de hoogste ondersteuning naar de Bosrand dus! Ruim 9 km in 24 minuten! Precies op tijd terug, tijdens ons eerste bakje koffie begon de bui.

Vanmiddag lekker gerommeld, lezen, breien, tv kijken, we zijn de middag goed doorgekomen. Na een suggestie van mijn collega alvast ook maar aan een puzzel begonnen.

Tegen 3 uur kwam Lisanne aan de deur, met een prachtig boeket inclusief vaas. Van alle Krommeniese kinderen en kleinkinderen! Met een ontzettend lief kaartje erbij! Moederdag is hier dus zaterdag al begonnen. Ik ben werkelijk heel erg blij verrast, die had ik echt niet aan zien komen. Handig ook dat er een vaas bij zat, nu staat het boeket er mooi bij!

Het diner was een grote kom zelfgemaakte, en hier zelf ontdooide kippensoep met brood. Mart heeft de afwas gedaan, en nu zitten we aan de koffie. Morgen maar afwachten wat het weer doet, en dan gaan we fijn op pad!

De eerste dag

Na een goede nachtrust waren we om 9.37 klaar voor vertrek. Alles ingepakt, zo dachten wij! De poes mokkend in haar mand achter gelaten. Die is het er niet mee eens, dat wij haar alleen achter laten. Jammer dan, zij doet ook niet altijd wat wij willen!

De reis verliep weer vlotjes, door de polder, we wisten nu dat we afslag 5 moesten hebben bij Almere. Om 11 uur draaiden we de Bosrand op. We gingen ons even melden bij Ria, die zich uitputte in excuses, omdat het huisje nog niet klaar was. Nou, dat is toch geen enkel punt, officieel is de aankomsttijd na 14 uur. We hebben gewoon de auto geparkeerd, de fietsen gepakt, even van het toiletgebouw gebruik gemaakt en hoppa, richting Nunspeet.

We waren blij dat we handschoenen mee hadden. De zon scheen wel regelmatig, maar het was puur frissig!

Eenmaal op de fiets, kwam ik er achter dat ik kaart en kaartendrager vergeten was. Niet zo heel erg, de weg naar Nunspeet is ons wel bekend. Te Nunspeet een kaart gekocht. Op naar Uniek, en daar bleek precies een tafeltje vrij in het zonnetje. Dus koffie, thee en gebak. Ik had weer een mega mergpijp, Mart een mokkaschuimding. Na Uniek pinda's gehaald bij Domburg, en toen naar de fietsenwinkel voor een kaartendrager. Ik denk, dat het vergeten van deze spullen gewoon in mijn onderbewuste is gebeurd, want de kaart die nog thuis ligt, zit met plakband aan elkaar, en de drager is nogal lam. Dus het was hoog tijd om eens wat nieuws te kopen.

Om deze enorme prijzige, ahum, aanschaffen te compenseren, nog maar even flink kringloopshopping gedaan. O.a. voor de somma van 1 euro! een paar flitsende regenlaarzen voor Noah, als hij van de zomer ook hier naar de Bosrand gaat. Er bleek ook nog een nieuwe kringloopwinkel te zijn, GAIN genaamd. www.gainhelpt.nu Uiteraard die ook met een bezoek vereerd.

Met een mooie rit weer retour, nog een tussenstop op de hei, op de helinoxen gezeten, de croissantjes van Uniek genuttigd. Daar er steeds meer wind leek te komen, en we natuurlijk ook nog moesten uitpakken, na de stop maar rechtstreeks naar de camping gereden. We hebben nog even bij Bram gemeld, dat we er nu dus echt waren.

Auto op zijn plek gezet, alles uitgepakt, Mart gaf alles aan door het raam, dat ging nog eens snel! Terwijl ik alles zijn plekje gaf, ging Mart even de caramelcakejes en de wittechocolade-macadamia koekjes naar Ria brengen.

Nu op de plaats rust, en hopen op goed weer voor morgen, want de voorspellingen zijn niet goed. We beslissen morgenochtend wel wat we gaan doen. Ik heb voldoende leesvoer mee, en ook nog een puzzel van het werk meegenomen, om te controleren of hij compleet is. ( vinden jullie dat niet een ontzettend goede smoes om een puzzel mee te kunnen nemen?)

Tot morgen.

PS: Jantine, de vlag is 's avonds door een van de zorgmedewerkers weer gestreken hoor!

Inpakken

Gisteren was mijn eerste vakantiedag! En wat deed ik? Even langs het werk, om te controleren of de vlag wel buiten hing, wat dus niet het geval was. Dus snel de vlag in top. Normaal fietst er een andere collega even langs, maar die moet haar knieën wat rust gunnen. En daar ik toch naar een winkel daar vlakbij moest, was het niet zoveel moeite. En de bewoners hechten er zo aan! Dinsdag hadden we een prachtige herdenking op het werk, dus ook de blijdschap van 5 mei hoort er dan bij!

Vandaag was het onze oppasdag. Omdat het vakantie is, komt Sara niet, maar Finn en Noah zijn de hele dag geweest. Tijdens Noah's middagdutje heb ik lekkers kunnen bakken, dat zit nu in de trommels om mee te gaan.

En nu zijn we aan het inpakken. Dat valt nog niet mee, eerst was de weekendtas nergens te bekennen, maar die bleek in een koffer te zitten. Toen kon ik nergens mijn korte broeken vinden. Want ik blijf optimistisch! Enfin, die lagen nog in een mand met zomerkleding boven op de kast.

Maar ook de dikke truien zijn ingepakt!

Nu even een kopje koffie, morgenochtend doen we de rest.

Nog één nachtje slapen en we komen er aan!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest!

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor de mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!